Projekt vychází z potřeby změnit výuku, aby se žák z objektu tohoto procesu stal subjektem, který získává vědomosti a rozvíjí své klíčové schopnosti.
Obsahem je zkvalitnění vzdělávání žáka inovací vyučovacích metod, organizačních forem a výukových činností. Projekt vede k posílení ICT, multimediální interaktivní výuky a e-learningu, ale zároveň výrazně pomůže k humanizaci a demokratizaci procesu učení, při kterém učitel jako partner napomáhá žákovi, který přijímá aktivní roli v procesu učení.
Projekt je zaměřen na 10 předmětů, ale ve své komplexnosti posiluje mezipředmětové vazby a vzájemné souvislosti. Inovuje vzdělávací proces tak, aby byl co nejvíce zaměřen na aktivní individuální rozvoj žáka a rozvoj jeho klíčových kompetencí, posiluje jeho adaptabilitu a flexibilitu, učí ho dovednostem uplatnitelným v dalším vzdělávání i praktickém životě. Dojde ke zvýšení konkurenceschopnosti žáků v dalším vzdělávání i na trhu práce.
Projekt připravuje vyučovací činnosti, které se k žákovi dostávají prostřednictvím výukového portálu a pracovních sešitů.
Pro učitele odborní řešitelé projektu připraví manuály s metodikou.